Posiadasz samochód? Poznaj jego wnętrze

Silnik z całą pewnością jest najistotniejszą częścią składową któregokolwiek auta. To właśnie dzięki jego pracy, auto może jeździć i sprawować swą podstawową funkcję. Aby jednak, nasz samochód był w pełni działający, bardzo ważne jest dokładne dbanie o przytoczony napęd, jak również jego elementy. Dzięki temu otrzymamy gwarancję jego prawidłowej pracy, a ponadto dłuższą żywotność napędu.

Schemat pracy napędu samochodu

Aktualnie najpopularniejszym gatunkiem napędu jest napęd benzynowy. Schemat pracy wspomnianego napędu samochodowego jest bardzo prosty. Na początku kolektor dolotowy rozdziela powietrze do cylindrów silnika po uprzednim skompresowaniu go przez turbosprężarkę, bądź sprężarkę. W trakcie jazdy samochodem otwarta jest przepustnica, która nadzoruje zakres powietrza doprowadzanego do napędu samochodowego. Wpływ na to ma także silnik korkowy, który uaktywnia się podczas postoju autem na włączonym napędzie.

Kluczowym elementem dyrygującym działaniem silnika jest komputer. To dokładnie on aktywnie zbiera poszczególne dane z określonych czujników. Dzięki zdobytym przez niego informacjom, jest on w stanie dobrać poprawny moment oraz czas uruchomienia wtryskiwaczy będących niezwykle ważną częścią wspomnianego układu zasilania. Wspomniane wtryskiwacze, jak sama nazwa mówi, doprowadzają materiał napędowy ze zbiornika, prosto do cylindrów. Dzięki połączeniu paliwa z powietrzem oraz zapaleniu go przy pomocy iskry wytwarzanej przez świece zapłonowe, dopuszczalne jest uaktywnienie się pojazdu.

Jak zbudowany jest napęd samochodu?

Tradycyjnie, budowa każdego napędu spalinowego złożona jest z tych samych układów i jest wybitnie tożsama. Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach wszystkie jednostki napędowe wytwarzane są z niezwykłą precyzją i starannością. Królującymi materiałami w tej dziedzinie są głównie stopy żeliwa, czy aluminium. Nie można się temu dziwić – tego typu materiały są uodpornione na różnego rodzaju ubytki, a także wpływy czynników zewnętrznych, takich jak wysokie ciśnienie, bądź też korozja.